Čo je branding fotenie? Všetko čo potrebujete vedieť o tomto fotení na jednom mieste.

01.01.2023

Vaša osobná značka ďaleko presahuje dizajn Vašej webovej stránky, zvolené typy písma, alebo Vaše logo. Je to všetko o príbehu, ktorý chcete sprostredkovať ľudom naokolo. Ide o to, čo ponúkate svojim klientom. Pravdepodobne sú to zručnosti, vlastnosti a skúsenosti, ktoré Vás odlišujú od ostatných. Pri budovaní Vašej osobnej značky ide o súhru rôznych prvkov, no obzvlášť silné sú fotografie, ktoré používate na rozprávanie svojho príbehu. To je aj dôvod, prečo je branding fotografia dôležitá pre Vašu kariéru.


Prečo mať branding fotografie?

1. Pomáhajú Vám spojiť sa s potenciálnym klientom

Vaša osobná branding fotografia ukazuje potenciálnym klientom, kto skutočne ste. Umožňuje im spojiť sa s Vami nad rámec mena, alebo webovej stránky. Ľudia si s väčšou pravdepodobnosťou kúpia produkt, alebo servis, ktorý pochádza od niekoho o kom majú pocit, že ho skutočne poznajú. Profesionálna branding fotografia Vám teda môže pomôcť vybudovať dôveru u Vášho potenciálneho klienta.


2. Fotografia povie viac ako tisíc slov

Nepodceňujte silu dobrej fotografie. Predstavte si, že ste si povedali, že túto sezónu už nepotrebujete žiadne topánky - keď zrazu uvidíte fotku páru tých najkrajších zimných topánok, ktoré sa budú perfektne hodiť k niekoľkým Vašim outfitom! Už len táto predstava môže mať silu zmeniť Váš názor a pridať ich do nákupného košíka.Podobne môžu mať silný vplyv aj brandingové fotografie. Ak Váš potenciálny klient cíti okamžité spojenie s priateľským profesionálom, ktorého vidia na sieti, je pravdepodobnejšie, že sa bude chcieť dozvedieť o Vás viac a taktiež o tom, čo ponúkate. Ľahšie sa tak odhodlajú pozrieť Váš web, alebo Vás osloviť, či rovno nakúpiť.
Pamätajte, ľudia radšej nakupujú od ľudí, ktorých poznajú a majú radi.


3. Urobiť prvý dojem sa dá len raz

Štúdie ukázali, že ľudia si spravia úsudok o kvalite webovej stránky len za 1,5 sekundy. To znamená, že na prvom dojme skutočne záleží a kvalitné fotografie Vám v tom rozhodne pomôžu.
Ako podnikateľ tu nie ste len preto, aby ste urobili skvelý prvý dojem, taktiež je potrebné viesť podnikanie k úspechu. Ak už máme prvý dojem zvládnutý môžeme stavať na ňom a pripomínať sa v jednotnom rozpoznateľnom štýle. Prečo? Pretože ľudia majú dôveru v to čo poznajú. A do toho skôr investujú.
A ako teda zvýšime konverziu prostredníctvom fotografií?V prvom rade je to o kvalitnej komunikácií s fotografom. Vďaka vopred dohodnutým miestam, činnostiam a ostatným detailom vieme vytvoriť fotografie, ktoré budú autenticky ukazovať Vás pri práci ktorú milujete. Vďaka tomu, že ukážete seba pri tom, čo robí Vás a Vašu firmu jedinečnými budujete dôveru a teda zvyšujete konverziu. A keďže nie je fotografia ako fotografia, tak kvalita určite rozhoduje o tom, či človek prejaví záujem o Vaše podnikanie. Čiže mať fotografa, ktorý rezonuje s Vašou prácou je výborné prepojenie. Viete prečo? Pretože Vaša emócia vie ľahko prejsť cez neho a zachytí to skutočne jedinečné. Máte tak zaručene fotografie, ktoré sú v súlade s Vami a tie potom s hrdosťou používate. Veď nesú Vaše posolstvo, Váš príbeh.
A BONUS naviac: Vy sami si tiež môžete pripomenúť Vaše dôvody prečo ste sa rozhodli isť touto Vašou cestou, napríklad keď nastane ťažšie obdobie.

 
4. Čo všetko je obsahom branding fotenia?

- prístupný a pútavý životný štýl, 

- zákulisie Vašej práce,

 - Vy pri Vašej práci,

- súkromie (samozrejme v takej podobe ako Vám je to prijateľné)

Navyše takéto fotografie Vám dajú väčšiu istotu pri zdieľaní zmysluplného obsahu na vybraných platformách.


5. Kde môžete použiť brandingové fotografie?

  • webová stránka
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Blog
  • newsletter
  • emailová komunikácia 
  • Pinterest


6. Čo je potrebné pred fotením

Stretnutie, alebo telefonát. Vďaka nim vieme naplánovať všetky detaily fotenia. Viem Vás spoznať bližšie a viem sa teda pripraviť čo najlepšie na spoločné fotenie. Mojim cieľom je zachytiť puto k tomu čo robíte a preniesť do fotografie emóciu, ktorú máte voči Vašej práci. To znamená, že fotografia bude dôveryhodná a bude niesť Vaše hodnoty. Prediskutujeme nápady a predstavy, ako aj akékoľvek nadchádzajúce ponuky, alebo udalosti, ktoré plánujete realizovať. Po tomto rozhovore Vám naplánujem fotenie a zašlem Vám všetky potrebné informácie.

 

Recyklácia sa dá využiť aj v prípade branding fotografie. Viete ju použiť opakovane. Určite je časom potrebné fotografie doplniť, vymeniť, alebo pripraviť nové k projektom ktoré plánujete. Ale vzhľadom na rozsah fotenia to nie je potrebné každý týždeň, mesiac, alebo štvrťrok. A to je na tom to najkrajšie. Zakaždým ide o nový príbeh, ktorý pre Vás rada vytvorím. Preto od začiatku pracujem na tom, aby sme si pracovný vzťah vytvorili na kvalitnom základe a pozerám na spoluprácu z dlhodobého hľadiska. Ide mi o to aby ste sa ku mne vrátili s radosťou a dôverou. V mojom záujme nie je teda byť tu pre každého. Kvalita ide u mňa nad kvantitu. A to je tiež dôvod, prečo je dôležité rozumieť si s fotografom ktorého si k tvorbe fotografií vyberiete.

Máme v tom jasno! Bez ohľadu na to, kde sa vo svojom podnikaní nachádzate, brandingové fotografie Vám uľahčia cestu tam kde chcete byť. Pomôžu Vám vybudovať dôveru u Vášho potencionálneho klienta, zmeniť myslenie pri tvorbe obsahu na rôzne platformy, efektívne a hlavne úprimne komunikovať Váš príbeh. 

Na záver by som rada dodala, že fotografie sú odovzdávané v digitálnej forme a cenu za službu nájdete v Cenníku.


Rada by som vedela Vašu odpoveď na otázku nižšie. 

Obsiahol tento článok všetky otázky, ktoré máte spojené s touto témou? 

Potrebujete ešte odpoveď na niektorú Vašu otázku? 

Pokiaľ áno, neváhajte sa ma opýtať. Urobiť tak môžete cez kontaktný formulár pod článok, email, alebo správou na mojom Instagramovom účte tu: https://www.instagram.com/lucia_tothova_fotografka/


Teším sa na všetky spoločné brandingové fotenia, ale najmä na Vašu spokojnosť.

Lucia

Fotogaléria

Vaše otázky mi môžete napísať nižšie